Üdvözöllek a Kreatív Katedránál!

A Kreatív Katedra újdonságai, ötletei a kreativkatedra@kreativkatedra.hu vagy kreativkatedra@gmail.com e-mail címről érkeznek.

Hazudós hóemberek

Fejleszd a logikus gondolkodást!

Tedd érdekesebbé a tanítást ezzel az interaktív rejtvénnyel!

Miről szól a játék?

Ebben, a logikus gondolkodást fejlesztő játékban, három zoknit kell kiszínezni a hóemberek állításai alapján. Az első fordulóban mindhárom hóember igazat mond. A második fordulóban két hóember igazat mond, de a kék sapkás hazudik. A harmadik fordulóban mindhárom hóember hazudik.

Maximálisan 9 pont szerezhető a játékban. A játék végén képernyőképet készíthetnek a tanulók.

A játék jellemzői:

  • Minden válasz esetén az állítások egészen addig látszódnak, amíg új feladatot nem kérünk, ezért a megoldásokat részletesen meg lehet beszélni. Ha a színezés rosszul sikerül, javítási lehetőség is van.
  • Osztálytermi környezetben, táblára kivetítve, önálló játékhoz, vagy szabadidős foglalkozásokon is alkalmazható.
  • Jelenléti és online, illetve csoportos és egyéni foglalkozáson is vidám perceket szerezhetsz diákjaidnak.
  • A játékhoz nem kell sem tanulói, sem tanári regisztráció a Scratch programhoz, csak a zöld zászlóra kell kattintani és már indul is a játék.

Téli feladatmozaik

Így készítsd el a játékot:

  • Nyomtasd ki kétoldalasra, A/4 méretben, műszaki rajzlapra a fájlt, majd lamináld le a lapokat!
  • Darabold fel a színes képeket a hátoldalon lévő jelölők mentén! Írj egy-egy kérdést vagy feladatot az így kapott 20 darab mozaikra!
  • Írd be a válaszokat vagy megoldásokat a hópihés kép hátuljára, az üres táblázat megfelelő mezőibe!

Játékötlet:

  • Húzzanak a gyerekek egy vagy több mozaikot!
  • Válaszoljanak a kérdésre és keressék meg a kérdéshez tartozó választ!
  • Helyezzék képpel felfelé a kártyát a válaszra! Ha minden kérdést megválaszoltak, kialakul a nagy színes kép.

Inspirálódj a teljes téli kollekcióban!